تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
https://telegram.me/joinchat/DKL4YD8togTtBzDF26ewbQ
دستگاههای اطلاعاتی ایران چگونه «هماهنگ» میشوند؟/ چند نهاد امنیتی
دستگاههای اطلاعاتی ایران چگونه «هماهنگ» میشوند؟/ چند نهاد امنیتی
نظرات (یک)

 

گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس- امیر رضایی: دشمن همیشه در کمین است تا مستقیم یا غیر مستقیم، با سلاح یا بدون سلاح ضربه خود را وارد کند.

جمهوری اسلامی ایران 35 سال است با انواع چالش‌های امنیتی روبروست؛ چالش‌هایی که به اذعان همه صاحب نظران، هر کدام از آنها قابلیت سرنگونی نظام‌های مستقر در کشورهای دیگر را دارا بوده است.

در کنار قدرت رهبری و انسجام درونی جامعه انقلابی ایران، تلاش و مجاهدت‌های شبانه‌روزی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور عامل مهمی در دفع خطرات و تهدیدات امنیتی علیه کشورمان داشته است.

چند نهاد اطلاعاتی در ایران فعال هستند؟

جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تشکیل تا کنون به دلیل گستردگی تهدیدات پیش رو ضرورت ایجاد دستگاه های اطلاعاتی در واحد های مختلف نظامی و انتظامی را حس کرد.

واحد اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اطلاعات ارتش، اطلاعات نخست وزیری و ... که در ابتدای انقلاب مسئولیت پیگیری پرونده های امنیتی و انتظامی را در بخش های مختلف بر عهده داشتند.

اما در سال 62 و با تاسیس وزارت اطلاعات که با بهره گیری از واحدهای مختلف اطلاعاتی شکل گرفته در ابتدای انقلاب تشکیل شده بود، ضرورت هماهنگی میان دستگاه های اطلاعاتی بیشتر حس شد.

به همین دلیل برای اولین بار نام شورایی با عنوان «شورای هماهنگی اطلاعات» مطرح شد؛ شورایی که قرار بود مسئولیت هماهنگی میان یگان های اطلاعاتی مختلف موجود در دستگاه های اطلاعاتی امنیتی کشور را بر عهده بگیرد.

بر اساس قانون تاسیس وزارت اطلاعات در سال 1362 و قانون تمرکز اطلاعات مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال 1368 که در حال حاضر بنیاد قانونی اصلی فعالیت‌های اطلاعاتی در ایران به شمار می‌آیند نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران عبارتند از «وزارت اطلاعات» به عنوان تشکیلات اصلی و مادر، ‌«واحد اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران»، «واحد اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران»، «واحد اطلاعات نیروی انتظامی»، «حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران»، البته طی دو دهه اخیر، نهادهای اطلاعاتی و 

در این ماده آمده است: به منظور انجام مشورت‌های لازم جهت هماهنگی امور اجرایی اطلاعات، درحدود قانونی هر ارگان شورایی مرکب از اعضای زیر تشکیل می‌گردد:‌

1ـ وزیر اطلاعات.

2ـ دادستان کل کشور.

3ـ وزیر کشور یا نماینده تام‌الاختیار او.

4ـ مسئول حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران.

5ـ مسئول واحد اطلاعات سپاه پاسداران.

6ـ مسئول حفاظت اطلاعات ارتش.

7ـ مسئول واحد اطلاعات ارتش.

8ـ وزیر امورخارجه یا نماینده تام‌الاختیار او.

9ـ مسئول حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی.

بر اساس ماده 3 قانون تشکیل وزارت اطلاعات، اطلاعات انتظامی بر عهده نیروی انتظامی متشکل از شهربانی، ژاندارمری، کمیته انقلاب (ادغام شده در سال 68) است. حوزه مأموریت اطلاعاتی هر یک از نیروهای انتظامی طبق آیین‌نامه‌ای خواهد بود که به تصویب وزیر کشور می‌رسد و هماهنگی بین آنها بر عهده وزیر کشور است.

بر همین اساس شورای هماهنگی اطلاعات به صورت رسمی شکل گرفت تا هماهنگی اطلاعاتی میان دستگاه های مختلف امنیتی به وجود بیاید.


بقیه مطالب در ادامه مطلب


برچسب ها : ,
فقط با زهرا می شود وبا علی می توان
دسته بندی : جملات زیبا,,,
  • بازدید : (4099)

 

رمز ماندگاری

چون زیبایی گلی   شد ، دل آرا علی

گل بانگ فاطمه    شد ، ذکر یا علی

 

 

 

 


برچسب ها : ,,
دردم ندیدن نیست!
  • بازدید : (4506)
دردم ندیدن نیست!
دردم ندیدن نیست! به خود می پیچم از اینکه تو را می بینم ولی نمی شناسمت درست مثل یوسف! گناهان من یوسف زهرا رادر چاه غیبت حبس کرده است.. السلام علیک یا صاحب الزمان
برچسب ها : ,,,,,
کدام شما را چاق‌تر می‌کند
دسته بندی : فرهنگی ,اجتماعی,,
  • بازدید : (4257)
کدام شما را چاق‌تر می‌کند
انواع کامپیوترها و تجهیزات الکترونیکی می‌توانند باعث چاقی در افراد بنا به کشفی جدید و منحصر به فرد شوند. به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان هشدار می‌دهند استفاده از تلفن همراه و یا تبلت در هنگام خواب می‌تواند باعث چاقی و اضافه وزن در افراد شود. گفتنی است، کارشناسان اعتقاد دارند نور آبی مشاهده شده از دستگاه‌هایی مانند تبلت و یا تلفن همراه هوشمند باعث تخریب ترشح هورمون ملاتونین و ایجاد بی‌خوابی در افراد می‌شود. هورمون‌های ملاتونین برای ایجاد حس خواب‌آلودگی و کنترل سوخت و ساز بدن بسیار ضروری است و کاهش تولید آن باعث ابتلای شخص به انواع بیماری‌ها می‌شود. کارشناسان توصیه می‌کنند برای لاغری و داشتن یک خواب آرام افراد از استفاده از تبلت و یا تلفن همراه شب‌ها خودداری کنند......http://www.yjc.ir/fa/news/5010458
برچسب ها : ,,
  • بازدید : (5290)
ضعیف کشی، هنر ضعیفانی است که در دام قدرت افتاده اند.
برچسب ها : ,,,,,,
  • بازدید : (5562)
تی شرت سرباز اسراییلی یک تیر دو نشان یعنی به زنان باردار فلسطینی شلیک کن که با یک گلوله دو فلسطینی بمیرد همین یک عکس برای ایجاد تنفر در جهان از صهیونیستها کافیست.
برچسب ها : ,,,,,,
یار دبستانی این روزها
  • بازدید : (4447)
یار دبستانی این روزها
یار دبستانی این روزها
برچسب ها : ,,,
مث دل های آسمونی که آسمونی شدن...
دسته بندی : فرهنگی ,مذهبی,ولایت,,
  • بازدید : (2603)
مث دل های آسمونی که آسمونی شدن...

برچسب ها : ,,,
سلام ساقی هشتم، میِ خراسانی
سلام ساقی هشتم، میِ خراسانی
سلام حضرت زیبا! خدای دلبرها! سلام حضرت خورشید ماه منظرها سلام ساقی هشتم، میِ خراسانی سلام جوشش پیمانه‌ها و ساغرها هزار وعده‌ی خوبان یکی وفا نکند» دلم گرفته از این گرگ‌ها، برادرها دلم هوای حرم کرده یا علی مددی هوای ذکر پدرها و اشک مادرها هوای دیدن فوّاره‌های گوهرشاد زلال آینه‌ها و صفای مرمرها صدای طبل و نقاره، اذان گلدسته هوای عطر خوشِ یاس و مشک و عنبرها نمی‌شود که مرا پیش خود نگه داری؟ کنار گنبد زردت، میان کفترها برای وصف تو شعری که شعر باشد نیست سروده‌اند به عشقت اگرچه قیصرها
دسته بندی : جملات زیبا,,
  • بازدید : (7533)
................................

جمله زیبا با عکس, جملات کوتاه آموزنده

......................................

 

جمله زیبا با عکس, جملات کوتاه آموزنده

بقیه موارد در ادامه مطلب


برچسب ها : ,
بدون شرح...
پیامهای عمومی ارسال شده

+ این تصویر حرف راست میزنه؟؟؟؟



+ مکالمه بین زن ومرد: . . . . . . . . . . . مرد میگه: ماشاءالله عزیزم خونه تمیز و مرتبه ان شاءالله وایبر قطع شده؟ زن: نه والله شارژر گوشی رو گم کردم مجبور شدم خونه رو تمیز کنم تا پیداش کنم


+ *للّه ملک السّموات و الارض، یخلق ما یشاء، یهبُ لمن یشاء اِناثاً، و یهب لمن یشاء الذُّکور، او یزوِّجهم ذُکراناً و اناثاً، و یجعل من یشاء عقیماً اِنَّه علیمٌ قدیرٌ*

بقیه موارد در ادامه مطلب


برچسب ها : ,,,,
تا حالا کلاغ بالای سرتو دیدی؟

مرحوم (( میرزا علی اکبر نهاوندی )) از کتاب لئالی الاخبار نقل کرده که : شخص مؤمنی با جن مؤمنی رفیق شده بود ، آن شخص می گوید : روزی در مسجد بین صفوف مردم نشسته بودم ، ناگاه آن رفیق جنی من ظاهر شد و گفت : چگونه می بینی حال این مردمی را که در مسجدند ؟ گفتم : بعضی از اینها را می بینم که خوابند و بعضی بیدار . گفت : برسرشان جه می بینی ؟ گفتم : چیزی نمی بینم ، پس با دست خود چشمهایم را مالید و مسح کرد و سپس گفت : (( نکاه کن )) چون نگاه کردم ، دیدم که برسر هریک از آنان کلاغی نشسته است ، اما بعضی از آن کلاغها گاه با دو بال خود چشم آن شخصی را که بر سرش بودند می پوشاند و گاه بالهای خود را از جلو چشم کنار می زند . از رفیق جن خود پرسیدم که قضیه این کلاغها چیست ؟ و چرا این کار را انجام می دهند ؟ رفیقم گفت : این کلاغها شیطانهایی هستند که بر آن افراد ما مورند و وظیفه دارند که بر سر آنها بنشینند و هرگاه که از خدا غفلت کنند شیاطین با بالهای خود جلو چشم آنها را بگیرند . سپس این آیه را تلاوت نمود. « و من یغش عن ذکر الرحمن نقیض له شیطانا فهو له قرین » « هرکس از یاد خدا سرپیچی کند شیطانی را بر انگیزانیم تا یار و همنشین دائم او باشد .


برچسب ها : ,
آخرین مصاف

gaze

نام بازی: آخرین مصاف  (The Last Battle)
پلتفورم : pc
ژانر: Sniper
زبان : Persian
تاریخ انتشار : 11 سپتامبر 2014

ناشر: جنبش مصاف ایرانیان
حمایت توسط : -
درجه بندی سنی : +12

download دانلود GOM Player 2.2.62 Build 5209 نرم افزار پخش فایل های صوتی و تصویریدانلود با لینک مستقیم  | با حجم 52  مگابایت

password دانلود GOM Player 2.2.62 Build 5209 نرم افزار پخش فایل های صوتی و تصویریپسورد در صورت نیاز  : www.masaf.ir

url دانلود GOM Player 2.2.62 Build 5209 نرم افزار پخش فایل های صوتی و تصویریمنبع : وب سایت جنبش مصاف ایرانیان


برچسب ها : ,
پنج نشانه از اینکه عمر سیستم شما به سر آمده!

به هر حال آنچه همه می‌دانیم اینکه اسباب و وسایل الکترونیکی هم مانند هر چیز دیگر، ‌عمر مفیدی دارند و سرانجام روزی عمر آنها پایان می‌رسد. شاید شما نیز در گذشته رایانه یا لپ‌تاپی داشته اید که خود شاهد مرگ آن بودید؛ اما چگونه باید فهمید، یک رایانه یا لپ‌تاپ در حال مرگ است؟ در اینجا نگاهی به پنج نشانه اساسی از این مورد داریم.

به گزارش «تابناک»، هنگامی که سخن از عمر زیاد ‌یا آسیب‌دیدگی بخشی از سخت‌افزارهای سیستم می‌شود، معمولا رایانه‌ها خود نشانه‌هایی از این موضوع ‌بروز می‌دهند که به کاربران کمک زیادی در تشخیص پیر شدن سیستم می‌کند؛ البته اگر به درستی گوش کنید و ببینید!

برای نمونه، اگر در هدفون خود و هنگام پخش موزیک، صداهای مزاحم و یا نویز می‌شنوید، این امر می‌تواند به معنای آن باشد که کارت صدای شما یا Motherboard رایانه شما احتمالا دچار مشکل شده است. البته نشانه‌های دیگری نیز در این میان هستند که در تشخیص به سر آمدن عمر دستگاه شما یا یکی از سخت‌افزار‌ها کمک می‌کنند. پس بهتر است اگر با این نشانه‌ها روبه‌رو شدید، زود نسبت به تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات اساسی خود اقدام کنید.

پنج نشانه از اینکه عمر سیستم شما به سر آمده!

1 – اشکال در اجرای برنامه‌ها و مشکل فریز

بقیه موارد در ادامه مطلب


برچسب ها : ,
پنج ترفند ساده برای سرعت بخشیدن به گوشی اندروید شما
دسته بندی : اندروید,,
  • بازدید : (4556)
این روز‌ها با وجود به‌کار‌گیری سخت‌افزارهای بهتر و سریع‌تر در گوشی‌های هوشمند به ویژه از نسل اندروید، شاید سخن ‌از ترفندهایی برای سرعت بخشیدن به گوشی بیهوده باشد؛ اما ‌هنوز ‌هستند کاربرانی که با گوشی‌های هوشمند با سخت‌افزارهای معمولی‌تر کار می‌کنند و قطعا در مواردی مشکل سرعت برای این دست از کاربران، معضلی جدی ‌می‌شود. این ترفند‌ها می‌تواند تا میزان بسیاری در سرعت بخشیدن به گوشی‌های هوشمند مفید باشد.
 

به گزارش «تابناک»، هر چه بیشتر از عمر گوشی هوشمند اندروید شما می‌گذرد، متوجه می‌شوید که سرعت آن کاهش پیدا می‌کند و دیگر خبری از چالاکی و سرعت روزهای اول نیست. در این گونه موارد، بیشتر کاربران به سرعت به فکر عوض کردن گوشی هوشمند خود افتاده و چاره را در توسل به گوشی‌های هوشمند با سخت‌افزارهای بهتر می‌بینند. 

اما برای این کار عجله نداشته باشید. ما در اینجا چند ترفند و راهکار ساده را به شما آموزش می‌دهیم که می‌تواند در سرعت بخشیدن به گوشی اندروید شما کارساز باشد.

پنج ترفند ساده برای سرعت بخشیدن به گوشی اندروید شما

1 – پاکسازی Cache برنامه‌ها

داشتن برنامه‌ها و App‌ها زیاد می‌تواند بسیار کاربردی و جالب باشد؛ اما در طی زمان Cache شدن داده‌های این برنامه بر روی گوشی، شما می‌تواند یکی از اصلی‌ترین عوامل کاهش سرعت گوشی باشد. پاکسازی Cache از طریق Settings گوشی قابل انجام است؛ اما در خصوص بسیاری از نرم‌افزار‌ها، نیاز به ابزارهای جانبی دارید. 

یکی از بهترین App‌ها برای این موضوع App Cache Cleaner است؛ لینک دانلود از Play Store. کافی است بر ‌دکمه Clear کلیک کنید و کار تمام است. این ابزار همچنین از قابلیت پاکسازی خودکار Cache در زمان‌های تعیین شده توسط شما برخوردار است.

بقیه موارد در ادامه مطلب


برچسب ها : ,
ليست صفحات
تعداد صفحات : 35